Monday 1 April 2013

Tutorial : Membuat Iklan Bergerak (.gif)

Assalamualaikum w.b.t
Sebagai memenuhi permintaan rakan-rakan yang bertanya mengenai iklan bergerak saya di blog-blog kenalan saya (lihat contoh di bawah) 


Maka di sini saya ingin kongsikan tutorial ringkas untuk anda semua. Apa yang anda perlukan adalah program Photoshop (saya guna PS CS3) 


Sila ikuti langkah-langkah yang telah di berikan (klik gambar untuk pembesaran)

Seterusnya buat 5 file dan setiap satu di simpan dengan nama yang berlainan (lihat contoh file di bawah)






Setelah 5 file (mengikut kehendak anda) telah siap maka langkah seterusnya upload ke internet.

(Klik pada gambar untuk terus ke laman tersebut)

Seterusnya ikut langkah-langkah di dalam gambar.





Hasilnya adalah seperti berikut :)


Anda boleh membuat link pada iklan bergerak anda (Insyallah di lain masa akan saya ajarkan) :) jika anda merasakan tutorial ini berguna untuk anda, saya mengizinkan ianya di kongsi.. hidup ini perlu berkongsi :)

Jangan lupa layari blog ini untuk dapatkan maklumat mengenai kami. Siapa Kami?

Kepakaran saya adalah menjual kain pasang (fabrik cotton) yang bermutu tinggi dengan harga yang berpatutan. Kapakaran saya juga dalam bidang IT. Insyallah ilmu yang saya kongsikan di balas oleh Allah, Amin, Wasalam :)







No comments:

Post a Comment